ZENBAT BISITA

jueves, 11 de noviembre de 2010

IRAKASLEEN GARAPENA BALIATUZ ARAZOEI IRTENBIDE EGOKIA EMAN AL ZAIE?

Gure ustez, hezkuntzan haurrek euren hezitzaileen ispiluak dira, etorkizunean haurrek arazoei konponbidea emango diete ikusitakoaren arabera, beraz, haurrek izan dituzten irakasleak, arazoak indarrez konpondu badute eta gainera metodo horrek beraien intereserako izan badira, orduan haurrak arazoak indarrez konpontzeko joera edukiko dute eta hau ezin da onartu, etikoki ez delako onargarria. Hau guztia kontuan hartuz, irakaslea haurrekin, haurren gurasoekin eta ikastetxeko beste kideekin arazoak demokratikoki eta elkarrizketaren bitartez konpontzeko gai izan behar da, hori da irakasleak landu behar duena, zeren gaur egunerarte ikasleek euren ikasgeletan ikusi duten irakasle gehientsuenak autoritarioak zirela eta irakasleak esandakoa egin behar zela, inongo azalpenik gabe. Sinistu egin behar zen irakasleen erabakietan, bera zelako jakintsua eta besteak bere jarraitzaila xumeak, beti denontzako ongizatea bilatzen zuen figuratzat eduki izan da irakaslea, baina askotan ez dituzte besteen erabakiak eta besteen ikuspuntuak errespetatu, noski, besteak jarraitzaile hutsak ziren eta. Baina badirudi apurka apurka hau aldatzen doala eta ikasleen eta hauen gurasoen partaidetza bermatzen doala.
            Guk uste dugu, irakaslea liderra izan behar dela baina lidertza horrek ez diola eskubiderik ematen inposaketarako. Beraz, gure aburuz, irakaslearen garapena ezaugarri ezberdinak eskuratzeko beharra edukiko luke arazoa konpontzeko. Alde batetik, irakaslea gai izan behar da: arazoa aztertzeko eta sintetizatzeko, arazoak multokatzeko eta arazo larrienak  lehenago ebatsi beharko ditu. Beste alde batetik irakaslea gai izan behar da: komunikazioan mintzamena ongi landua eduki beharko du, besteak ulertzen jakin beharko du eta garrantzitsuena, besteei erakutsi behar die arazoen aurrean besteen ikuspuntuan entzun behar direla.
Gerta daiteke , adibidez, honelako kasu bat: klase batean bi haur daude ,Aitor eta Mikel, irakaslea klasean sartu eta ikusten du Mikelek Aitor jo duela, arazoak konpontzeko jarraibidea garatuta ez daukan irakasle batek zuzenean Mikel zigortuko luke, arazoa handituz, hau da, baliteke Aitor  beti ibiltzea Mikel zirikatzen eta joten, Mikelek pazientzia galdu eta momentu horretan bere errakzioa erasotzea izan da. Mikel zigortzean Aitorri saria ematen diogu, hau da, iraindu egin du klasekidea eta gainera irakasleak zigortu egin du, ondorioz Aitorren portaerak okerrera egingo du. Baina arazoak konpontzeko prestatuta eta garatuta dogoen irakasleak bakoitza bere tokian jarriko du arazoa erabat konponduz. Azkeneko hau da guretzat irakasle garatua. Hezkuntzan arazoak modu justu batean  konpontzen badira, Orduan lorpen garrantzitsu batzuk eskuratuko ditugu: Gizartearen eta hezkuntzaren elkarlana bultzatzea, ikasgeletako tentsioa murriztu, arazoen ditugunean erreztasuna edukitzea irtenbideak bilatzen, irakasle eta ikasleen arteko harremana hobetu, ikasleen partaidetza bultzatu eta lider izateko gaitasunak garatu eta ikasleen autoestimua igotzea lortuko litzateke.

No hay comentarios:

Publicar un comentario