ZENBAT BISITA

jueves, 11 de noviembre de 2010

IRAKASLEAK NOLA LANDU BEHAR DITU GAITASUNAK?

            Etorkizuneko gizarteak irakaslea egoera zail eta korapilotsuetatik irtenbide ematera behartuko du: arrisku handiko herritar bilketa, ikaslegoaren dibertsifikazio kulturala, ezagutzaren toki askoren biderketa, gazteek dioten “no hay futuro”,… Prosezu sozialaren abiadura hain handia denez gaurko egunetan berrikuntza askoren kudeaketari ekiten diogu. Bertan, arazoa topa daiteke. Irakaslegoaren atentzio falta eta behin – behienekotasuna metodologian, kontzeptuetan, aktibitate eta baliabideetan agerian gera daitezke.
             Zailtasunak eta prozedurak zeintzuk diren jakiteko hezkuntza sistemaren beharrak eta betebeharrak ezagutu behar dira, horrela, irakaslegoaren garapenean  hainbat gaitasun eta metodologia berriak sustatuko dira. Horretarako, kurrikulumaren diseinua ikasleekiko hau izango zen: pertsona eta subjetu soziala izaten ikasi, bizitza demokratikoa errespetatu eta baloratu, Giza Eskubideak eta ikastetxeko araudia defendatzen eta baloratzen; ingurugiroa zaintzen jakin; eta ekintzak arrazionalizazioaren bidez burutzea. Eduki kurrikular hauek “jakin”, “egiten jakin” eta “izaten jakitea” suspertzen dute. Susperketa hau aurrera eramateko hemen ditugu interesgarriak diren 9 atal:
            1.- Irakasleen bilketa: gai diren gazteak irakaskuntzara erakartzea.
            2.- Hasierako formakuntza: berrizten ari den ogibidearen hasierako formakuntza hobetzea.
            3.-  Zerbitzuetan formakuntza: irakaskuntzan iharduten pertsonalaren eskubidea eta eginkizuna da.
            4.- Irakasleen eta beste agente batzuen parte hartzea irakaskuntzaren berrikuntzan: autonomia eta erantzukizuna.
            5.- Hezkuntza sisteman parte hartzen duten irakasleek eta beste aktore sozial batzuk: “Hezkuntza, guztion erantzukizuna”
            6.- Informazio eta komunikabideen teknologia berrien kalitatea guztion hezkuntzarako hobetzea.
            7.-Profesionaltasunaren promozioa irakasleen egoera eta lan baldintzak hobetzeko estrategiak antolatzea.
            8.- Egoera zailetan lanean aritzen diren irakasleekiko elkartasuna adierazi.
            9.- Herrialdeko eta internazinal lankidetza: irakaslegoaren mobilitate eta konpetentziak sustatzeko instrumentuak.
            Konpetentzia pedagogiko – didaktikoak egunero autonomia gehiagorekin jokatzen duten ikasketa prozesua arintzen dute. Irakasleek teknika didaktikoak ezagutzen, aukeratzen, erabiltzen, ebaluatzen, hobesten eta birsortzen jakin behar du. Horrez gain, hezkuntza sistemak kanpotik ikertzen dituen beste ekintza asko antolatzen jakin behar du: klasea, jolastorduak, tailerrak,… eta eskolaz kanpoko beste hainbat ekintza.
            Gaur egungo gizarteak azkarregi ematen ditu aurrerapausuak eta irakasleek honetarako prest egon behar dira. Gazte eta umeak estimulatu eta motibatzeaz gain tolerantzia, bizikidetza eta elkarlaguntza bultzatu behar ditu. Era berean, euren funtzioaren profesionalizaziorako jakin behar dutena:
-         Beste aktore eragileak antolatu eta gidatu.
-         Ikasketen edo bizitzako esperientzien bidez edukiak bereganatu.
-         Proiektuetan agertzen diren trabak bideratzen jakin.
-         Irakaskuntza eta ikasketa prozesuetako garapenerako moduak edo estrategiak bilatu.
-    Ekintza mental eta moralen bidez taldeak bultzatu.
Gainera, gutxi izango balitz, jarrera demokratikoa, askatasunaren uste sendoak, erantzukizuna eta talde eta pertsona guztienganako errespetuaz jokatu behar du. Horretarako adimena eta emozioak erabat garaturik eduki behar ditu. Abiapuntu etikoek balioen bizipena adierazi behar dute eta, autonomia eta formakuntza paregabea edukitzeaz gain, kulturalki formakuntza ezinbestekoa da berrikuntza eta sormenean gaitasuna edukitzea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario