ZENBAT BISITA

martes, 14 de diciembre de 2010

EGOERA EZBERDINEN ASMAKIZUNA

       Jarraian, asmatu ditugun tutoretzak eta haien helburuak zeintzuk diren jakinarazten dizkizuegu:


1.-KASUA
Gertakaria: ikasleak eskola ondoko dendan lapurretan aritu dira.
Parte hartzaileak: Lapurretan aritu diren ikasleak (ekintzaren eragileak), irakaslea (ikasleen arduraduna), zuzendaria (ikastetxearen ordezkaria) eta dendaria (ondorioa jasaten duena).

Helburua: Lapurreta argitu eta ikasleei erakutsi lapurtzearen ondorioak zeintzuk diren. Bere lanaren bidez lorturiko zerbait kentzea erabat injustua dela erakusteko. Bera nahasturik dagoen gertaera bat planteatuko da, adibidez lapurreta gauzatu duten haurrei beraiei hainbeste gustatzen zaien bideo jokoa kenduko diegu ikasturte amaierara arte, honela, hausnarketa bat egitera behartuko ditugu.

2.- KASUA
Gertakaria: Ikasleak porroak erretzen harrapatu dituzte ertzainek jolas orduan.
Parte-hartzaileak: Zuzendaria (ikastetxearen ordezkaria), irakaslea (ikasleen arduraduna), ikasleak (ekintzaren eragileak), gurasoak (ikaslearen  osasunean eragina duelako) eta ertzaintza (legearen ordezkari gisa).
Helburua: Ikasleek porroak erretzeari utzi eta saltzailea harrapatzea lortu nahi da. Ikasleei porroak erretzeak ekar dezakeen kaltea erakutsi behar zaie. Bai formazio akademikoan bai eta beraien bizitza pertsonaletan. Horretarako, benetan hunkitzen dituen zerbait erakutsi behar zaie, adibidez bideo hunkigarri bat edo drogazale baten adierazpenak non besteak beste nola hasi zen mundu horretan, zerk bultzatzen zuen, zer jarrera zeukan bera laguntzen saiatzen zirenekin etab. azalduz ikasleen jarrera aldatzea bultzatu nahi da. 

3.- KASUA
Gertakaria: Ikasle bateri bulling-a egiten diote lodi dagoelako.
Parte-hartzaileak: Irakaslea (ikasleen arduraduna) eta bulling-a egiten duten ikasleak (eragile zuzenak).
Helburua: Bulling-a egiten duten ikasleei erakutsi behar zaie pertsona bakoitza den modukoa dela, eta ikaskideei errespetua sor zaiela, gero besteek gu errespetatzea nahi bada. Erakutsi behar zaie bakoitzak bere akats fisikoak dituela eta horiek ez daudela gure esku, baina nortasun akatsak ordea bai, eta akats hauetariko bat zirikatzailea izatea dela. Zelako mina egiten duten erakusteko, irainka ibiltzen diren pertsonak klase guztiaren aurrean arbelera atera eta denen artean beraiek dituzten akatsak komenta daiteke. Hau egitean lortzen da, berak ere ezagutzea bestearen mina. Honen helburua besteek iraindua izateak sortzen duen mina erakustea da. 

4.-KASUA
Gertakaria: Ikasgelako lehioa norbaitek apurtu du eta ez da erruduna azaltzen.
Partehartzaileak: Irakaslea (ikasgelako gauzen arduraduna eta ikasleen arduraduna) eta ikaskide guztiak (ekintzaren eragileak).
Helburua: Haurrei erakutsi behar zaie ekintzen erantzule egiterakoan egiten dela bat heldu eta hautsi ez dutenei, baina, erantzulea salatu ez dutenei erakutsi behar zaie norbait ez dela salatzen ekintza intentzio onarekin egiten denean, baina, denok izorratzen gaituen zerbaiten aurrean ez dela isilik geratu behar. Arazoa konpontzeko ez ditugu ikasleak presionatuko, irakaslearen funtzioa gertaera azaltzean oinarrituko da, hau da, azalduko da ikasgelako lehioak denonak direla eta denok zaindu behar ditugula, denok garela gertatzen denaren erantzuleak eta beraz, norbaitek apurturiko lehioa denok ordaindu behar dugula, eta hori ez dela justua. Xantaia emozional honekin bi gauza lortuko ditugu. Alde batetik, erantzuleari presioa egitea eta bestetik testiguen artean salatariari buruz duten kontzeptu nahasia argitzea. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario